tisdag 22 mars 2011

Köttfärssås

Spagetti och köttfärssås äter vi inte särskilt ofta av någon anledning, lite synd för det är ju gott! Det blir säkert oftare när barnen blir större för det är ingen favorit hos dem än, sonen äter knappt nåt och dottern har inte riktigt kommit igång med ätandet ordentligt än. I den här köttfärssåsen hade jag i rött vin som blev över sedan lördagen, jag och maken klarar inte av att dricka upp en hel vinflaska! Min köttfärssås smakar olika varje gång och jag använder inget recept och inga mått. Den här gången hade jag 500 g köttfärs, 1 lök, 500 g krossade tomater, rödvin, tomatpuré, kalvfond, en skvätt soja, en klick creme fraiche och ca 1 dl grädde. Jag kryddade med salt, peppar (både svart och vit) och torkad oregano och basilika.

Jag äter ju naturligtvis inte spagetti så jag smörstekte vitkål och serverade till, mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar