måndag 4 april 2011

Fiskfest!

Ingen bild finns till detta inlägg tyvärr. Jag lagade lite mat sent igår kväll eftersom jag började om att jobba idag efter ett drygt års föräldraledighet så jag behövde lunch att ta med i avsaknad på matrester. Det blev riktigt lyckat och idag har jag hållit mig mätt och nöjd hela eftermiddagen!

Två portionsbitar Hälleflundra (funkar bra med vilken fisk som helst!) lades i en liten form och kryddades med citronpeppar, en näve räkor och en rejäl näve riven parmesanost lades över. En burk creme fraiche vispades ihop med en dl grädde och lite mer citronpeppar och hälldes över fisken. In i ugnen på ca 200 grader tills fisken var färdig. Kalasgott och kommer att göras många fler gånger! Jag serverade fisken med ett kokt ägg i bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar