tisdag 25 oktober 2011

Helgfrukost

Min frukost består för det allra mesta av två mjukkokta ägg mosade med smör och en kopp te med grädde och en skvätt mjölk, detta håller jag mig mätt på till lunch, även en sen lunch. En kopp kaffe brukar jag också hälla i mig, ibland spetsad med kokosfett förutom en skvätt mjölk. Innan jag åt lchf åt jag ofta gröt eller yoghurt med fruktsallad till frukost och jag var alltid hungrig långt före lunch trots att jag dessutom oftast fikade en macka och kaffe på förmiddagen. Det är en av de saker som är så underbart med lchf, man slipper vara hungrig fast det var länge sedan man åt!

Här ovan var en helgfrukost bestående av rysk yoghurt med lite körsbär (finns frysta på Willy´s; jättegoda!), ett kokt ägg, ett par ostskivor med bregott och salami och skinkskivor med philadelphiaost emellan. Om jag inte minns fel var det även gurkstavar i skinkrullarna. Gott och lyxigt en helgmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar