måndag 25 juli 2011

Flygande Jacob

80-talsfavoriten som fortfarande smakar lika bra! Kanske inte den allra bästa lchf-maten men som lite lyxig helgmat tycker jag det är okej. Den som har tid och lust gör egen kyckling, jag köpte färdiggrillad i affären men jag tar alltid bort skinnet för det tycker jag har äcklig konsistens. Bananerna kan man peta bort om man äter lchf. Jag äter bara sallad till, övriga äter ris.

1 grillad kyckling
2 pkt bacon
2 bananer
3 dl grädde
chilisås och tomatpuré efter smak
Herbamare örtsalt
svart- och vitpeppar

Skär kycklingen i bitar och lägg i en form, skiva bananerna och lägg över. Vispa grädden och blanda med chilisås/tomatpuré och kryddor och slå över kycklingen. Stek bacon och strö över. Gratinera i ca 225 grader. Servera med jordnötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar