måndag 16 maj 2011

Bästa brödet hittills

Det här är det bästa lchf-brödet jag har gjort hittills! Med inspiration från Mariannes lchf har jag experimenterat lite och fått fram ett bröd jag tycker smakar riktigt gott. Gott att rosta men man måste rosta det flera gånger för brödet är lite fuktigt. Första gången jag gjorde det blev brödet degigt i mitten men jag stoppade in det i ugnen igen och gräddade det igen och då blev det faktiskt bra! Jag får ut drygt 20 skivor av brödet som jag gräddar i en 1½ liters brödform.

10 stora ägg
50 g smält smör
1 ½ dl kokosnötmjöl (obs! ej malda kokosflingor!)
1 dl fibrex, mald
½ dl pofiber
½-1 dl kruskakli

Vispa äggen och blanda sedan i resten. Häll upp i bakpappersklädd brödform och strö över sesamfrön eller nåt annat gott. Grädda i 35-40 minuter. Kolla med sticka om det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar