torsdag 30 januari 2014

Vettig korv och gott tillbehör

Länge sedan jag skrev men tänker inte ursäkta mig så mycket mer än så, livet rullar på och annat än bloggande har upptagit min tid :-).

I väntan på att jag ska få tummen ur och göra egen korv (har planer på det nämligen) har jag köpt lokalproducerad korv utan tillsatser från Västerbotten korv. Alla korvar jag har testat har varit mycket goda och jag är inte så förtjust i korv egentligen. Korvarna innehåller lite ströbröd dock.

Här stekte jag korvarna och som tillbehör mixade jag ungefär ett halvt blomkålshuvud så det blev som couscous ungefär. Stekte blomkålen i smör tillsammans med lite hackad paprika och purjolök och när det stekt klart knäckte jag i två ägg och rörde runt tills äggen stelnat. Kryddade med salt och peppar. Till och med blomkålshatande maken tyckte att det var gott. Kokt brysselkål serverades till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar